• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69251
+
-

راه‌اندازی آزمایشگاه جامع  نفت، گاز و پتروشیمی در قشم

رئیس مؤسسه آموزش عالی قشم از راه‌اندازی آزمایشگاه جامع نفت، گاز و پتروشمی با هدف استفاده آموزشی‌خدماتی در این جزیره خبر داد. 

به گزارش فارس «منصور آزاد» در نشست خبری با بیان این‌که آموزشگاه عالی قشم به عنوان یکی از بخش‌های سازمان منطقه آزاد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده است، گفت: این آموزشگاه با توجه به اهداف کلان سازمان منطقه آزاد قشم و تغییر مأموریت‌های آموزشی حرکت خود را بر اساس برنامه‌های جامع توسعه‌ای قشم تنظیم کرده است. 

وی با بیان این‌که توسعه رشته‌ها طی ترم‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته است، افزود: از امسال تدریس 4 رشته جدید کارشناسی ارشد در این مرکز آغاز خواهد شد. 

رئیس موسسه آموزش عالی قشم با بیان این‌که این آموزشگاه در برنامه‌های هدف خود توجه ویژه‌ای به تربیت نیروهای متخصص با هدف اشتغال در صنایع تولیدی و فعال قشم دارد، افزود: در زمینه‌های نفت و گاز و انرژی، تفاهم‌نامه خوبی با پژوهشگاه وزارت نفت و بخش خصوصی داشته‌ایم که سبب ایجاد آزمایشگاه جامع نفت و گاز و پتروشیمی در ماه‌های آینده خواهد شد. 

آزاد ادامه داد: این آزمایشگاه علاوه بر این‌که توان خدمات‌دهی به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی جنوب کشور را خواهد داشت، می‌تواند در آموزش‌های تخصصی دانشگاهی نیز مورد استفاده قرار گیرد. 

آزاد با اشاره به این‌که در مبحث آموزش‌های ملوانی نیز قراردادهای خوبی توسط موسسه آموزش عالی قشم با بخش‌های مربوطه منعقد شده است، افزود: برگزاری دوره‌ها و فعال‌سازی رشته‌های دریانوری و صنایع ساحلی، قدم مناسبی برای تامین نیروی انسانی متخصص در فعالیت‌های دریانوردی از میان ساکنان جزیره است. 

رئیس موسسه آموزش عالی قشم در بخش پایانی سخنان خود از فعال‌سازی طرح «دبیرستان دانشگاه» توسط موسسه عالی آموزشی قشم خبر داد و گفت: مجوزهای لازم از آموزش و پرورش اخذ شده و امیدواریم بتوانیم از مهر در این حوزه نیز فعالیت‌های خود را آغاز کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید